Megrepedt Monokli

Ha valami értékes, az el is törhet...

Powered By Blogger

Egy kis oddológia

Oddsfish!, mint apám szokta mondani - kiáltott fel II. Károly...

                                             Alexandre Dumas : Bragelonne vicomte, 33. fejezet, 243-as oldal


Oddsfish - Odd = fura, különös v. odds = különbség, valószínűség + Fish = hal
Oddsfish = a kutyafáját


Az oddfish a legkedveltebb szavam. Mint azt észrevehettétek, én csak oddfish-nek mondom, s nélkül, bizonyára elsőre félreolvastam, és így maradt meg bennem, valamint én jelentés szerint az a francba szókapcsolatot helyettesítem oddfish-sel.

A szó amúgy Alexandre Dumas Bragelonne vicomte című művében fordul elő, mindössze kétszer, a 33. fejezetben, a 243. ill. 244. oldalon.

Igen sokat kerestem eme szót, kiolvastam érte a Három testőrt, a Húsz év múlvát, és a Bragelonne vicomte első kötetét.

Tiszteletem

2 komment:

Kroly 2009. december 28. 15:32  

Éljen az Oddfish!

Névtelen 2009. december 28. 15:38  
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

Megjegyzés küldése

Translate